torsdag 29. mai 2008

Herrens nådige innbydelse

Hør, alle som tørster, kom hit og få vann!
Kom, dere som ikke har penger!
Kjøp korn, så dere kan spise,
ja, kom og kjøp uten penger,
uten betaling vin og melk!

2 Hvorfor bruker dere penger
til det som ikke er brød,
og lønnen for deres arbeid
til slikt som ikke metter?

Hør, ja bare hør på meg,
så skal dere få spise det som godt er,
og fryde dere over fete retter.

3 Vend øret hit og kom til meg,
hør, så skal dere få leve.

Jeg vil slutte en evig pakt med dere
og vise dere varig troskap,
slik jeg gjorde mot David.

4 Ham satte jeg til et vitne for folk,
til fyrste og hersker over folkeslag.

5 Du skal kalle på folk du ikke kjenner,
og folk som ikke kjenner deg,
skal komme løpende til deg;

for Israels Hellige, Herren din Gud,
har gitt deg ære og herlighet.
Jesaja 55:1-5

Gud har gitt oss en nådig invitasjon. Om vi hører Hans Ord og tror, skal vi leve. Gud inngår en evig pakt med oss - ja Han lover oss evig troskap. Men hvordan skal dette gå til? Jo, det fins bare en vei til Gud; gjennom Jesus. Han er den Jesaja hadde i tankene da han uttalte disse gudsinspirerte ordene. Guds offerlam som kom til verden for å oppfylle loven og gi oss den nye pakten. En pakt for å rette opp Adams fatale synd, den gangen i Edens hage. Gud lover oss samtidig hjelp til å leve rett for Ham - vi får den Hellige Ånd til gave. Fra vårt indre skal det renne elver av levende vann. Den Hellige Ånd skal bo i oss. For en god Gud vi har!

37 På den siste dagen i høytiden, den store festdagen, sto Jesus fram og ropte:

«Den som tørster, skal komme til meg og drikke!
38 Den som tror på meg, fra hans indre skal det, som Skriften sier, renne elver av levende vann.»

39 Dette sa han om den Ånd de som trodde på ham, skulle få. For Ånden var ennå ikke kommet, fordi Jesus ennå ikke var blitt herliggjort. Johannes 7:37-39

1 kommentar:

GeorginA sa...

Lagre forholdet ditt, og har dem blitt håpløst forelsket i deg igjen. Kast en kjærlighetsformulering for å gjenerobre hjertet deres - Prøv det, det er absolutt verdt det! Klienter i 95 land. Sikker online bestilling. I virksomhet siden 1980. Money Back Garanti.
Pengesprell - (whatsapp +2348155 425481
  Templeofanswer@hotmail.co.uk)