søndag 13. april 2008

JESUS ELSKER DEG

Han ønsker å ha fellesskap med deg, og gi deg et liv fylt av glede og med mening. Hvorfor trenger du ham i ditt liv?

1. Fordi du har en fortid.
Du kan ikke gå tilbake i tiden men det kan han. Bibelen sier: Jesus Kristus er i går og i dag den samme, ja til evig tid. (Heb 13:8) Han kan gå inn i de stedene der synd og elendighet hersker, gjøre det skitne rent og gi deg en ny begynnelse.

2. Fordi du trenger en venn.
Jesus vet alt det verste om deg. Likevel tenker han det beste om deg. HVORFOR? Fordi han ser deg ikke som du er, men som den du vil bli når han har fått handlet med deg. For en venn!

3. Fordi han har en fremtid for deg.
Hvem skal du ellers stole på? I hans hender er du sikker og trygg - i dag, i morgen og i all evighet. Hans Ord sier: For jeg vet hvilke tanker jeg har for deg. Fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi deg fremtid og håp. Når du kaller på meg og kommer til meg med dine bønner, vil jeg høre deg. (Jer 29:11-13)

HVIS DU ØNSKER PERSONLIG FELLESSKAP MED JESUS FRA NÅ AV, SÅ BE DENNE BØNNEN.

HERRE JESUS KRISTUS.
Jeg er lei meg for alt det gale jeg har gjort i mitt liv. Jeg ber om din tilgivelse og vender meg nå bort fra alt det jeg vet er galt. Takk for at du døde på korset for meg, for å sette meg fri fra all min synd. Kom inn i mitt liv og fyll meg med din Hellige Ånd og vær med meg alle mine dager. Takk Herre Jesus Kristus. AMEN.

Trenger du noen å snakke med, eller hjelp til å komme inn i et kristent fellesskap, så ta gjerne kontakt.

Ingen kommentarer: