mandag 14. april 2008

HELLIGGJØRELSE

Jeg ble veldig nysgjerrig på hva ordet helliggjørelse egentlig betyr, så jeg sjekket litt rundt. Det beste svaret jeg fant var at det betyr å: overgi, utvelge, tilsidesette, skille ut. Men husker du på at det betyr overgi eller utvelgelse så har du en definisjon. Kort sagt er det en prosess i oss, det at vi hellige skal helliggjøres. Paulus sier i korinterne(2KOR 7.2) "la oss rense oss fra all urenhet på kjød og ånd, og fullende vår helliggjørelse i gudsfrykt". Så vi blir i bibelen oppfordret til helliggjørelse. Det blir en vandring medJesus, slik at han kan ta mer og mer skikkelse i oss. Og for å la han ta skikkelse i oss må JEG'et avta. Og slik jeg forstår det er det en prosess i helliggjørelsen. Jeg streber etter å bli mer lik Jesus. AMEN

Ingen kommentarer: