onsdag 16. april 2008

Dagens bibelord

24 Jeg henter dere fra folkeslagene, samler dere fra alle landene og fører dere hjem til deres eget land. 25 Og jeg stenker rent vann på dere, så dere blir rene. For all urenhet som skyldes de mange avgudene, vil jeg rense dere. 26 Jeg vil gi dere et nytt hjerte og la dere få en ny ånd inne i dere. Jeg vil ta steinhjertet ut av kroppen deres og gi dere et kjøtthjerte isteden. 27 Jeg lar dere få min Ånd inne i dere, og gjør det slik at dere følger mine forskrifter og tar vare på mine lover, så dere lever etter dem.
Esekiel 36:24-27

Disse versene fra det gamle testamentet er fantastiske. Da profeten Esekiel fikk dem av Gud kunne han vel bare ane Guds plan langt fram i tid. Men da Jesus døde på korset åpnet han veien for at vi kunne bli frelst og fylt med Den Hellige Ånd. For en plan Gud hadde! Det vi ikke kunne klare selv, gjorde Han for oss. Gud er god!

Ingen kommentarer: