onsdag 9. april 2008

Gud er bare en bønn unna!

Da Jesus døde på korset, gjorde Han det for å åpne veien til himmelen for deg. Ved at Han tok straffen for det gale du har gjort på seg, kan du gjennom troen på at Gud sendte Sin eneste og skyldfrie sønn for å dø i ditt sted-og etter at skylden var betalt stå opp igjen, få evig liv ved å ta imot Ham som en fantastisk gave.

Millioner av mennesker over hele verden ber hvert år til Jesus og åpner sitt hjerte for Ham gjennom en enkel bønn. Gud vet det ville være umulig for os mennesker å redde oss selv allikevel, så derfor har Han gjort det så enkelt for oss.

Noen syns det er så enkelt at det blir vanskelig for dem og de går glipp av hele denne fantastiske og eneste muligheten Gud har gitt dem. Derfor sier Gud i Sitt Ord, Bibelen, i Johannes evangelium: "Men alle dem som tar imot Jesus gir Gud rett til å bli Guds barn."

Vi mennesker har fått èn vei å gå til Gud og det er gjennom bønnen. Han lytter alltid til et menneske som ber. Ved å si: "Gud, vær så snill å tilgi alt det gale jeg har gjort. Jeg ønsker å åpne mitt hjerte for deg Jesus, Guds Sønn, i dag. Jeg vil la deg bli Herre i mitt liv ved at jeg fra nå av følger Deg.", så har du gitt Ham den responsen Han ønsker. Da kan du også regne deg som et Guds barn og begynne på veien til himmelen, som du vil dra hjem til når kroppen din dør. Dette er helt fantastisk og det viser bare hvor god Gud er mot oss, de barna Han har skapt!

Velkommen hjem!

Vi ønsker å hjelpe deg med de første steg på veien i dette nye livet. Send oss gjerne en epost hvis det er noe du lurer på. Vi oppmuntrer deg til å oppsøke en menighet du føler deg hjemme i, vi kan hjelpe deg med å finne en i ditt lokalmiljø. Vi vil også oppfordre deg til å begynne å be hver dag og lese i Bibelen, Johannes evangeliet er en fin start. Og husk, vi er her for deg!
- Vi ønsker deg Guds velsignelse!

Ingen kommentarer: