fredag 18. april 2008

Jeg er med deg

8 Men Israel, du min tjener,
Jakob, som jeg har utvalgt,
du ætling av Abraham, min venn!
9 Jeg hentet deg fra jordens ender
og kalte deg fra dens ytterste grense.
Jeg sa til deg: «Du er min tjener,
jeg har utvalgt deg og ikke støtt deg bort.»
10 Vær ikke redd, for jeg er med deg.
Se deg ikke rådvill omkring,
for jeg er din Gud!
Jeg gjør deg sterk og hjelper deg,
ja, holder deg oppe med min frelserhånd. Jesaja 41:8-10

Guds løfter til Israel, Abraham, Isak og Jakob gjelder også oss kristne idag. Gjennom frelsen og den nye pakten i Jesu blod kan vi ta del i alle velsignelser og løfter som gjaldt kun jøder i den gamle pakt. Og det er skrevet ned veldig mange løfter i Bibelen. Halleluja!

Gud har utvalgt Jakob, altså deg. Han søkte etter deg og kalte på deg mens du var langt borte fra Ham. Gud var Abrahams venn, og ønsker også å være din. Når du tjener Gud lover Han å være med deg og hjelpe deg. "Vær ikke redd, jeg er med deg", sier Han.
Du skal ikke måtte gå i egen kraft og være redd for å snuble. Gud lover å gi deg ny styrke, ja tilogmed å bære deg når det kniper.

Han kommer oss til unnsetning gang på gang. For en Gud vi har!

Ingen kommentarer: