søndag 22. juni 2008

Våkn opp!

Skriv til engelen for menigheten i Sardes:
Dette sier han som har de sju Guds ånder og de sju stjerner: Jeg vet om dine gjerninger. Du har navn av å leve, men du er død.
2 Våkn opp og styrk det som er igjen, og som holder på å dø! For jeg har funnet at dine gjerninger ikke holder mål i min Guds øyne. 3 Husk derfor hva du tok imot og hørte! Hold fast på det og vend om! For hvis du ikke våkner, skal jeg komme som en tyv, og du skal ikke vite timen når jeg kommer over deg.

4 Men du har noen få i Sardes som ikke har skitnet til klærne sine. De skal gå med meg i hvite klær, for de er verdige til det.
5 Den som seirer, skal bli kledd i hvitt, og jeg vil aldri stryke navnet hans ut av livets bok, men kjennes ved navnet hans for min Far og hans engler.
6 Den som har ører, hør hva Ånden sier til menighetene! Johannes åpenbaring 3:1-6

Dette brevet kunne likegodt ha vært skrevet til mange menigheter i Norge. Mange kaller seg kristne, men er egentlig bare kirkegjengere av gammel vane. Vi må våkne opp og omvende oss!

Hva er det Jesus har kalt oss til å gjøre? Vi skal gå ut og forkynne evangeliet til alle folk. Vi skal bære mye frukt. Gjør vi egentlig det ved å være lunkne kristne og gå på møte en gang i uka? For min egen del må jeg svare nei..

I Jakob 2:26 står det at: For som kroppen er død uten ånd, er troen død uten gjerninger. Er det mulig at vi faktisk må gjøre hva Gud har bedt oss om? Ydmyke oss og leve nært til Han? At vi må ta Han på Ordet så vi kan bære mye frukt?

Det er ganske sterke ord her om hva som kommer til å skje oss om vi ikke gjør det. Vi risikerer å få våre navn strøket ut av livets bok. Oops. Litt seint å komme på dommens dag med unnskyldninger da.

VÅKN OPP!!

1 kommentar:

Jesus lever idag sa...

halleluja, endelig noen som tør å si det.VI MÅ OMVENDE OSS OG GJØRE SOM GUD SIER.halleluja jeg kjenner at min ånd fryder seg. gud velsigne deg. AMEN